Eurocentres Fam Trip

10 Şubat 2013

Yagmurlu ve soguk bir Ankara’nın sabahına uyandım ve İngiltere ye gitmek için yola cıktım. İngilterede daha önce hem turistik hemde eğitim için bulunmuştum ama bu sefer ki daha farklı ve anlamlı bir İngiltere ziyaretiydi benim için hem İngilterede ki okullarımızı görecektim hemde orda ki öğrencilerimizle görüşme imkanım olacaktı.

Her yurtdışı seyahetinde oldugu gibi önümde uzun ve biraz yorucu ama zevkli bir sürec vardıHavaalanın da check-in sırası bekleme,yurtdısı cıkış harc pulu almak ve tabiî ki güvenlik kontrolu..

Ankara’dan İngiltereye direk ucuslar genellikle yazları bazı ucak firmalar tarafından yapılmakta bu yüzden ben Istanbul’dan aktarmalı olarak İngiltere’ye vardım.Tabi ki aktarmalı ucuslar her zaman direk ucuslara kıyasla biraz daha yorucu oluyor en azından yurtdışı aktarmalı ucuşlara göre İstanbul aktarması cok daha az yorucu,THY ile cok güzel bir yolculuk geçirdim

Daha önceki İngiltere varışlarımda Heathrow ve Stansted havaalanlarına inmişti ucağım ama bu sefer Gatwick havaalanı da görme şansım oldu.Gatwick Airport oldukca duzenli ve cok kolay bir havaalanı en azından Heatrow Airport’a kıyasla daha az uçak indiği için polis kontrolunde cok uzun kuyruklarda beklemek zorunda kalmadım tabiî ki Londra ya ulaşım olarak en uzak havaalanlarından bir tanesi ama Havaalanı transfer ayarlamış olduğum için ulaşımda da hiçbir sıkıntı yaşamadım.

Londra nufus olarak 7,000,000 olan tarihi dokusunu hiç bozmamış,geniş yollara sahip,ulaşım da son derece rahat ve dakik (otobus duraklarında ve metrolarda beklediğiniz otobusun,metro’nun kac dakika sonra geleçeğini takip edebiliyorsunuz) ,24 saat yaşayan bir şehir.

Londra merkezde ki otelime ulaştıktan sonra yürüme mesafesinde olan Piccadilly,Leicester ve Covent garden’ı dolasıp kahve icme fırsatım oldu.İngilterede daha önce bulundugum için gezmem cok daha rahat oldu fakat yinede ilk gelen biri içinde oldukca düzenli bir şehir Londra,hemen hemen 2 metrede bir ‘you are here’ yazarak bulundugun yeri gösteren haritalar ve otobus duraklarında bulunan haritlarla çok rahat bir şekilde gitmek istediğin yere gidebiliyorsun ve tabi ki underground Londra da ulaşım için en kolay ve en hızlı yöntem.

11 Şubat 2013

Biraz yağmurlu ve soğuk Londra gününe uyandım programımız da bugün Londra ve Brighton&Hove şehirleri vardı bunun içinde enerji gerekliydi kahvaltımızı yaptıktan sonra planımızı uygulamak için yola cıktık

İlk olarak Otelden cıktık ve Eurocenters Liberty Fields yurdunu ziyaret ettik Eurocentres/Londra merkezde ki okula ortalama bir otobusle 20 dakkika uzaklıkta.

Liberty Fields student residence Zone 2 de bulunmakta yani hemen hemen Londra’nın merkezinde,çok büyük bir yurt ve bütün odalarda banyo mevcut ve öğrencilerin yemeklerini hazırlamaları için küçük bir mutfakları var odalarında.Camaşırhanesi öğrencilerin rahatlıkla kullanabilecekleri şekilde 6 tane çamaşır makinesi mevcut her katta.Yurdun büyük bir bahcesi bulunuyor ve öğrenciler için bisiklet parkı mevcut (çoğu öğrenci yakın mesafeler için bisiklet kullanmayı tercih ediyor).Yurdu gezdikten sonra Eurocentes-Londra/Central da ki okulu görmek için yola cıktık ve 15 dakika sonra merkez okuldaydık.

Eurocenters London Central İngiltere’nin en elit bölgesinde bulunmakta hem merkezde hemde merkezin kalabalağından uzak bir bölgede bulunuyor çogu ülke’nin konsolosluğu okulun bir arka sokağında bulunmakta.Okulun bütün kadrosuyla tanışma fırsatı buldum müdüründen,öğretim görevlilerinden,okul görevlileri de dahil olmak üzere oldukça sıcak kanlı ve güler yüzlüler,hatta yaklaşık 30 dakika bizde Ielts öğretmenlerinden eğitim aldık kısa bir sunum yaptılar bize akıllı tahta yardımıyla,böylelikle akıllı tahta kullanımının öğrenci için ne kadar hafızada kalıcı bir yöntem oldugunu görmüş olduk.Eurocenters Londra/Central okulunda 17 adet sınıf bulunmakta ve akıllı tahta kullanılmakta, Eurocenters London/Central Ielts sınav merkezi yıl boyu her ay iki cumartesi gunu sınav gercekleşmekte ve Ielts examiner hocalarından bazıları bu okulda eğitim vermekte.

Londra Central okul gezimizden sonra nufusu 250,000 olan Brighton&Hove şehrine gitmek için yola çıktık. İngiltere’de eğitim aldığım zamanlarda Brighton’ı görme sansım olmuştu fakat otobüsle gitmiştim bu sefer Eurocentres/Central okula 10 dakika yürüme mesafesinde bulunan Victoria stationdan Brighton&Hove gitmek için trene bindik,55 dakika sonra İngiltere’nin güneyinde bulunan Londra’nın deniz kenari hali olan (İngilizler böyle dermiş bunu da öğrenmiş oldum) Brighton şehrine geldik.

gozde-kral

Brighton tren istasyonundan yaklasık 15 dakkika yürüme mesafesinde olan Eurocenters/Brighton 12 adet geniş sınıflardan oluşmakta,kütüphanesi ve bilgisayar odalarıyla da öğrencilere bütün hizmetleri sunmaktalar ve müslüman öğrenciler için namaz odaları bulunmakta. Okul gezimizden sonra bu okulda öğrenim gören öğrencilerle kantinde görüşme yaptık tabi ki Londra okul ve yurt gezisinden sonra Brighton’a geldiğimiz için saat 16.00 da okulda olabildik bu yuzden de sadece yoğun program eğitim alan öğrencilerle görüşme fırsatımız oldu bu öğrencilerin çoğu Ielts eğitimi alan İngilizce seviyesi yüksek olan öğrencilerdi,Brighton&Hove ve okul hakkında onlarla da güzel bir konuşma yaptık.Brighton da öğrencilikten çok memnunlardı hem büyük bir şehir hem de rahat bir şehir olduğu için Brighton’da okumayı herkese tavsiye ettiklerini belirttiler.

Öğrencilerle görüşmemizden sonra bir rehber eşliğinde Brighton’da gezmeye başladık.Eurocenters okulu Brighton merkeze 5 dakkika yürüyüş mesafesinde ve okulun cevresinde restoranlar,dükkanlar vb bulunmakta yani Brighton’da hayat bu okulun öğrencileri için kesinlikle çok rahat olmalı diye düşündüm..

Akşam yemegeni Brighton’da güzel bir pub’da yedikten sonra Londra’ya geri dönmek için yola cıktık.

12 Şubat 2013

Bugün ki planımızda İngiltere’nin güneyinde bulunan deniz kenarı Brighton&Hove şehrine göre biraz daha küçük olan Bournemouth şehrine ulaştık.Londra’dan otobusle 2.30 saat mesafede bulunan nufusu 160.000 olan Bournemouth öğrenciler için güzel bir tercih olmakta.

Eurocentres/Bournemouth okulu geniş bahcesi olan ve 17 adet sınıftan oluşan tam anlamıyla Bournemouth şehrine yakışan bir okul.Kafetaryasında ki lezzetli yemekleri tattıktan sonra bu okulda öğrenim gören bayan öğrencilerimiz için de üzülmedim değil,bu kadar lezzetli yemeklerle formlarını korumak imkansız olsa gerek.

Bournemouth/Eurocentres ilk katında kafetarya,bilgisayar laborotarları ve üst iki katında derslikler bulunmakta.Okul son derece ferah ve modern oluşu ayrıca hoşuma giden özelliklerinden bir tanesiydi.

gozde-kral-1

Okul müdürü,öğretmenler ve okul görevlileriyle tanıştık sonra okul kafetaryasında okulun öğrencileriyle okul ve şehir hakkında düşüncelerini alma fırsatım oldu.Eğitim kalitesi ve şehir olarak burada ki öğrencilerinde oldukça mutlu olduklarını gördüm,özellikle bir öğretmenin öğrenci için ne kadar çok şey anlam ifade ettiğini gördüm bu okulda ki öğrenciler öğretmenlerine resmen hayran özellikle Ielts examiner olan öğretmenlerinin kesinlikle onlara çok şey kattığını düşünüyorlar.

Okul kefeteryasında öğrencilerle görüştükten sonra Okulun öğrenciler için ayarladığı Ailelerden bazıları evlerine bizi misafir etti ve evlerini gezdik öğrencilerimizin nasıl evlerde kaldığını ve nasıl ailelerin evinde konakladığını görmek benim için çok anlamlıydı.

Aile gezisinden sonra okula tekrar geri döndük ve okulda bize öğrencilerin bizim için Bournemouth ile ilgili yapmış oldukları gösteri ve sunumu izledik ve bu okulda ki öğrencilerin mutluluğunu ve öğretmenleriyle olan yakın ilişkileri yine sunumlarını yaparken çok daha net anlaşılıyordu.

gozde-kral-2

Okulun Bournemouth merkeze sahile uzallıgı sadece 10 dakikalık mesafede. Bizlerde okuldan merkeze yürüyerek giderek merkezi gezme imkanı bulduk.

gozde-kral-3

Şehir turu bittikten sonra Londra Piccadilly Circus’a akşam yemeği için yola çıktık…

13 Şubat 2013

Bugün ki planımızda Cambridge ve Londra/Eltham var.Bugun için yinede yoğun ve güzel bir gün olacağı için sabah 8 de otelden Cambridge doğru otobüsle yola çıktık.Cambridge şehri Londra’ya trenle 45 dakkika otobüsle 1,5 saat sürmekte.

Cambridge şehrinin nufusu 120.000 ve bu nufusun en büyük çoğunluğunu üniversite öğrencileri oluşturmakta ve şehre giriş yapar yapmaz bisiklet kullanan öğrenciler ve yetişkinlerle karşılıyor sizi.Cambridge şehrinde öğrenim gören öğrencilerin güvenlik acısından motorlu araç kullanmalarına izin verilmiyor bu yüzdende bütün öğrenciler ya toplu taşıma araçları yada bisiklet kullanıyorlar.

Eurocentres Cambridge okulu 20 adet derslikten oluşmakta ve bunun yanında öğrencilerin boş zamanlarını gecirmeleri için kitap okuma odaları,kafeteryası,bilgisayar laborotarları, büyük terasıyla,kitap ve video açışından son derece zengin büyük kütüphanesiyle bir Üniversite’nin fakülte binasını andıran özelliklere sahip olan bir okul.

gozde-kral-4

Rehber eşliğinde okulu gezdikten sonra okulun kafeteryasında yine bu okulda öğrenim gören öğrencilerle görüştük.Cambridge bir öğrenci şehri olduğu için öğrenciler bu şehirden çok memnun olduklarını gördüm eğitim açısından hiç sorun yaşamadıklarını belirten öğrenciler ile görüşmek benim için çok keyifliydi.Uzun uzun öğrencilerle görüştükten sonra okulun kafetaryasın’da güzel bir öğle yemeği yedikten ve hatta okulun acık büfesinde Lahmacun olduğunu fark ettikten sonra bu okulda da öğrencilerimizin yemek sorunu yaşamadıklarını gözlerimle görmüş oldum

Yemekten sonra Tripos Court residence a gitmek üzere yola çıktık, Eurocentres/Cambridge okuluna yürüyerek 10 dakika mesafede bulunan Tripos Court Residence çok büyük bir yurt ve bir çok okulda öğrenim gören öğrencilerde bu yurdu paylaşmakta fakat Eurocentres öğrencileri için ayrı bir giriş bulunmakta ve öğrenciler giriş/çıkış için bu kapıyı kullanmaktalar.Her katta öğrencilerin ortak kullanacağı mutfak ve çamaşır makineleri bulunmakta ve öğrencilerin odasında kendilerine özel bir banyo bulunmakta.Kocaman bahcesi ve yurdun konumu kesinlikle yurt isteyen öğrenciler için çok güzel bir seçenek.

Tripos Court Residence gezdikten sonra Cambrigde’de turumuza başladık.Tarihi dokusu,öğrenci fazlalığı ve şehrin hareketli oluşuyla tabiî ki nehriyle Cambridge tekrar dan beni büyülemeyi başarmıştı.

Şehir gezimizden sonra tekrar Londra/Eltham ziyaretimiz için yola cıktık.Eurocenters Lee Green/London subesini kapatıp.2013 yıllının ortalarına doğru Eltham semtinde eğitim vermeye başlayacak.Eltham Londra Merkezine yaklaşık 30 Dakika otobüs mesafesinde. Bu okul hem Londra’da öğrenim görmek isteyen ve aile yanı konaklaması okula yürüyüş mesafesinde olmasını isteyen öğrenciler için tavsiye edilecek okullardan biri olacağına inanıyorum şuanda sadece boş binasını görme şansım oldu ama geniş bahcesi ve huzurlu konumuyla ilgi çekici bir okul.

14 Şubat 2013

Kısa fakat yoğun İngiltere maceramın sonuna gelmiş bulunmaktayım.Havaalanı dönüş için havaalanı transfer talebim doğrultusunda dakik olarak beni almaya gelen taksi ile tekrar Gatwick havaalanına doğru yola çıktım.Benim havaalanı transferi için taksiyi seçmemin nedeni uçağımın erken saatte olması ve kısa sürede İngiltere gezimde biraz yorulmuş olmamdı eğer gideceğiniz okuldan havaalanı transfer istemeyi düşünmüyorsanız İngiltere ulaşım açısın kusursuz denebilecek derecededir diğer ülkelere kıyasla bu yüzden ister tren isterseniz de otobüslerle havaalanından çok rahat konaklayacağınız yere veya kaldığınız yerden havaalanına uygun ücretlerle gidebilirsiniz.

• Adres: Alternatif Dil Okulları

• Phone: 0 312 466 53 88

• E-Mail:

Tarih: Ağu 20, 2014

Yorum Yazınız

Hey, bu yorumu yapman artık çok kolay. Bu Harika sadece gerekli alanları doldurup gönder hepsi bu kadar. Sadece yayınladıktan sonra bi göz atıcaz o kadar.